Listopad 2012

SPIDER-MAN a spol. 5 - recenze

20. listopadu 2012 v 2:17 | Robert Vrba |  RECENZE
ULTIMATE SPIDER-MAN A SPOL - ČÍSLO 5

Pro ty z vás, kteří to nestačili postřehnout, vydává CREW ultimátního Spider-mana ve slušivém magazínovém kabátku. A abyste se u kluka v červeno-modrých elasťákách nenudili, jako porci šlehačky přidávají tentokráte X-Meny, za kterými nestojí nikdo jiný než Mark Millar! Stojí to za to?

Třetí a čtvrtý díl ultimátně od podlahy vyprávěného Spider-mana (ano, zase umře strejda, zase se z ňoumy Parkera stává mrštný hrdina a zase miluje M.J.) nás zavede nejen na střechy a stěny mrakodrapů, ale i do školy a redakce, kde Peter...pardon, vlastně zde počeštěný Petr získává práci (ano, zase u morouse Jamesona, který v novinách hlásá lži a nerad dává šeky). Na těchhle místech nám oba díly nepřinesou nic příliš nového, ale tak už to prostě v ultimátních sešitech chodí. O něco lepší je to pak v pasážích, kdy se hlavní hrdina snaží dostat na kobylku záporáckému (a rozhodně prostorově výraznému) Kingpinovi, alias Wilsonu Fiskovi. Tam příběh přidává na obrátkách a Spider-man se setkává tváří v tvář nekompromisnímu záporákovi. Jak to ale s jejich bojem dopadne? To se ještě nedozvíme...

Na dalších stránkách nás čeká totiž úplně jiný příběh. Pokud byste totiž byli třeba zklamaní, že vás Spidey plně neuspokojil, parta mutantů profesora Xaviera to jistí! Millarovi X-Meni mají totiž říz a fajnovou kresbu Adama Kuberta. Wolverine zde nastupuje jako nekompromisní drtič a nájemný vrah, kterého Magneto tajně vyslal na svého protivníka Xaviera. Nechce totiž připustit, aby Xavier a jeho skupina pomáhali lidem, kteří je zavrhli a likvidují každého, kdo je rodu Homo superior. Jestli se však Wolverine rozhodne Magnetovi příkazy poslechnout nebo naopak zvolí cestu opačnou, nechám na vašich očních bulvách, protože tenhle příběh stojí za přečtení. Tedy alespoň pokud vás baví nadlidské schopnosti, drsné rány a spousta dobrých hlášek. Někomu tady sice může chybět nějaké to sprosté slovo a potoky krve, ale vše vynahradí dobrá akce a zábavné postavy.

Celkově není Ultimate Spider-man rozhodně na špičce a samotný Spideyho příběh trošku pokulhává ve vyprávění, ale X-meni hbitě dorovnávají na důvod, aby jste si tenhle magazín bez výčitek doplnili do sbírky. Už jen kvůli tomu Millarovi!

Brožovaný, 96 barevných stran, 199,-Kč
Vydalo nakladatelství Crew