POMSTA HLÍDANÝCH - recenze

2. května 2012 v 19:03 | Robert Vrba |  RECENZE

Bill Watterson je prostě hračička a do svých stripů dokáže dostat spoustu dětské rozvernosti, zábavy, fantazie i trošku těch...veliké množství rošťáren! Jeho populární dvojka Calvin a Hobbes (blonďatý klučina a jeho tygr) se vracejí na téměř sto třiceti stranách lumpáren. Musejí přelstít rodiče, musejí vydržet školu, koupání, poučování, nudnou výchovu, posílání do postele a zase to hrozné koupání! Copak až bude Calvin slavný hrdina, bude do svého životopisu psát, že většinu dětství strávil ve vaně?! To tedy rozhodně ne! Calvin hodlá dobýt vesmír, porazit nepřátele a spolu se svým tygrem taky pořádně zavařit jejich úhlavnímu nepříteli - slečně na hlídání!

Watterson dokázal svými krátkými stripy zaujmout ohromnou masu lidí po celém světě a není se čemu divit. Jeho krátké příběhy vás dokáží zaručeně pobavit (nebo alespoň zabavit) ať už jste doma, na cestách nebo ve škole či práci. Nápady malého rošťáka a jeho zvířecího kámoše ("On není plyšovej!!!") připomenou to nejlepší z Garfielda a hlavně možná mnohým i sebe samotné, když odmlouvali rodičům, utahovali si ze spolužáků ve škole, představovali si, že jsou někým jiným či někde jinde. Calvin vás prostě unese z reality, rozesměje, rozjasní den. Zkrátka se tahle dvojice hodí do každé situace a dá vzpomenout příjemným dětským hrdinům, jako byl například Pif do kapsy (Pif poche), jehož nejnovější dobrodružství o potápěčích jsem kdysi vyhlížel u novinového stánku, dlouho po plánovaném datu vydání, ale už jsem se nedočkal. Tehdy mi vydavatel přetnul dětskou zábavu...ale to je na jiný příběh.

Calvin a Hobbes jsou zpátky (s titulem Pomsta hlídaných) a vy raději jejich dobrodružství neprošvihněte, protože musíme být vděční, že k nám přicházejí v našem jazyce. Tomuhle vydání vůbec nevadí, že je oskenované, protože je to prostě čtení pro zábavu. Žádná myslírna, veliká poselství nebo zamotané příběhy. Ty hledejte jinde! Tohle je nefalšovaná príma zábava!

Autor: Bill Watterson
Brožovaný, 128 černobílých stran, 199,-Kč
Vydalo nakladatelství CREW