Březen 2012

GHOST RIDER 2 - recenze

30. března 2012 v 17:09 | eddie |  RECENZE
OHNIVÝ JEZDEC JE ZPÁTKY
Když se před pěti lety objevil vlasově omlazený Nicolas Cage s Evou Mendes po boku ve stomilionovém Ghost Riderovi, fanoušci comicsu zrovna nejásali a ani obyčejní diváci z filmu nebyli na větvy. Film se jakžtakž dokulhal k celosvětově dvojnásobnému výdělku, kritici jej strhali a fanoušci si rvali nehty bolestí z Blazeových gumových medvídků a zrcadlových proměn. Režisér Mark Steven Johnson na to zkrátka šel moc dětským stylem. Záporáci v čele s úděsným Wesem Bentleym jakoby vypadli ze supermaxáckého televizního seriálu a efekty vypadaly nehorázně digitálně. Když se tedy po několika letech ohlásil jakýsi restart či nový přístup k látce v podobě režisérské šílené dvojice Neveldine/Taylor, které proslavil především adrenalinový Crank s Jasonem Stathamem, začínalo vše vypadat, že hořící kostlivec vyjíždí správným směrem. Chyba lávky!

SATANOVO DÍTĚ
Johnny Blaze projel lán světa a dostal se až kamsi do Evropy, kde pokračuje v potlačování svého démona. Toho musí ale povolat zpět, aby zachránil chlapce pronásledované Nadyi (italská herečka Violante Placido). Její syn totiž není jen tak obyčejné dítě, ale dítě samotného ďábla (lidská podoba se přehoupla z Petera Fondy na irského herce Ciarána Hindse). Chlapec má při jakémsi obřadu získat moc a svět zahalí temnota (to vše za podpory politiků a zločinců). Vedlejší linkou je snad jen to, že Johnny se snaží zbavit svého prokletí pomocí rituálu, který jsem nepochopil a ani jsem se o to nesnažil.

A tady nastává první z řetězu problémů. Scénář druhého Ghost Rider (s podtitulem Spirit of Vengeance) je tak stupidní a nezajímavý, že nemá snad ani cenu se s ním zatěžovat. Je až neuvěřitelné, že se na ději podílel i scénárista David S. Goyer, který stojí za příběhy Nolanových Batmanů. Více chytrosti a alespoň nějakou tu dějovou vychytávku bych čekal od Setha Hoffmana, který vymýšlel i vychytralé díly seriálu Prison Break. No, už na papíře nejspíš tohle pokračování nestálo za moc.

PEKELNÁ KOMBINACE
Největším kamenem úrazu je však režisérský tandem v kombinaci s ošklivou evropskou produkcí, prázdnými silnicemi, pustou krajinou a rozpadlými budovami, což nepůsobí cool, ale zoufale. Neveldine a Taylor popřeli vše, co se na nich zdálo být po dvou dílech Cranku pozitivní. I když tlačí na psychedelickou pilu, nepůsobí to zábavně, ale spíš trapně a amatérsky. Jakoby dva amatérští filmaři dostali sedmdesát milionů (což na comicsový film není moc), Nicka Cage a mohli vše rozjet po svém. Dokonce to působí, jako kdyby jim do toho žádný producent nebo snad dokonce dramaturg vůbec nemluvili. "Kluci, buď toho ohniváka zachráníte, nebo definitivně pohřbíte." Asi tušíte, která varianta se jim nadmíru vydařila.

Co se týče samotného Nicolase, tohle je jedna z nejhorších ran v jeho kariéře. Natočil za posledních deset let pár nepovedených filmů, ale tohle je skutečně hranice únosnosti a účast Christophera Lamberta v obsazení to jen potvrzuje (pro Christopherovy fanoušky - Lorda Raidena si na plátně příliš neužijete - nejspíš stál moc peněz!). Zbytek obsazení je nevýrazný (Johnny Whitworth byl zaručeně nejotravnější) a jediný, kdo mě na plátně bavil, byl právě ďábelský Ciarán Hinds. Nečekal bych, že se tak důstojný a charakterní herec nebude bát zábavně přehrávat - v dobrém slova smyslu.

Abych však na hořícího kaskadéra jen neplival oheň, finále je koukatelné, má to svých pár zábavných momentů a docela přijatelných kreslených vsuvek, které sice nic nevysvětlí a k ničemu nejsou, ale alespoň se na ně hezky kouká. Největším plusem je však určitě samotný jezdec, který je tentokrát realističtější a vypadá opravdověji i s menším rozpočtem - díky za to!

"HELL NO"
Tahle pozdní recenze vám může napovědět, že pokud jste druhého Ghost Ridera v kině nenavštívili, nejspíš jste rozumným způsobem ušetřili a kupte si raději jeho papírovou podobu nebo běžte na zmrzlinu. Režisérský tandem všechno totálně pohřbil a předimenzoval v levně působící produkci, Nicolas Cage to mírně řečeno přepísknul (ale ne tak, jak by škodolibí čekali) a film můžete klidně šoupnout do škatulky ZBYTEČNÉ a NEPOVEDENÉ.

LIZARD / Dr.Connors

29. března 2012 v 23:47 | eddie |  COMICSOVÉ POSTAVY
S blížící se premiérou filmu Amazing Spider-Man se budeme věnovat comicsovému záporákovi Lizardovi alias Dr. Curtu Connorsovi. Ve filmu jej hraje Rhys Ifans a snad i on ví, jak bohatou má tahle postava historii. Pojďme si jí přiblížit.

LIZARDOVA STORY
Geniální mladík a později ohromně šikovný chirurg ošetřoval vojáky na bojišti vietnamské války. Smůla tomu ale chtěla, že mu výbuch poranil pravou ruku, která musela být amputována. Po návratu domů se stal posedlým ve výzkumu regenerace končetin a vzorem mu byli samozřejmě některé druhy plazů. Snažil se proto vytvořit jakési sérum, které by lidem přineslo dorůstání ztracených končetin. Jak už to tak v comicsech bývá, těžko se hledá dobrovolník na vypití neznámého roztoku. Dr. Connors nedbal varování své ženy a sérum vypil. Ruka mu dorostla, ale dostavil se také malilinkatý vedlejší efekt - jeho tělo bylo kontaminováno a on se proměnil v něco jako inteligentní, humanoidní ještěrku.

CO MÁ LIZARD V PLÁNU?
Takováhle přerostlá ještěrka (která je navíc rychlá, má pevnou kůži a dokáže s ostatními plazy telepaticky komunikovat a dávat jim rozkazy) má v plánu především dvě věci. Tou první je samozřejmě zabití Spider-Mana, kdy se opakuje podobná formule jako například u Green Goblina. V civilu se Dr.Connors a Peter Parker mají rádi, jako pavouk a plaz se příliš v lásce nemají. Druhým Lizardovým cílem je likvidace lidské rasy jako takové a její přeměna na bytosti jemu podobné - tedy dostat do všech lidí na světě jeho sérum a udělat z nich superplazy.

HISTORIE POSTAVY
Dr. Connors se proměnil poprvé v šestém spider-manovském čísle v roce 1963 a ohrožoval půl města. Tehdy jej Spidey zachránil pomocí opaku plazího séra, které vrátilo Connorsovi původní lidskou podobu. Zelená bestie se poté objevovala v comicsech poměrně často a většinou také po boku dalších záporáků (Doctora Octopuse, Calypso, Doctora Dooma a spousty dalších). Občas byl v lidské podobě Peteru Parkerovi také nápomocný a zachránil například život jeho tetičce May. V dalších dílech Lizard zemřel, znovu se objevil, přišel o manželku Marthu a dokonce mu pomáhal jeho syn Billy, kterému Connors také píchnul lizardí sérum. Lizard Jr. byl brzy zabit, samotný vědec dokonce v comicsu Captain America´s Secret Avengers vržen do vězení. Jmenovat všechny osudy, změny a znovuzrození plazího anti-hrdiny by trvalo věčnost a je lepší si jednotlivá čísla přečíst. Jde však o postavu natolik zajímavou, že si ji autoři vždycky rádi najdou a její návrat obhájí.

LIZARD VE FILMU
Kreslený spider-manovský seriál je samozřejmostí. Postava doktora Connorse se však objevila také v trojdílné filmové verzi s Tobey Maguirem v režii Sama Raimiho. Ano, ten hodný profesůrek (hraje jej Dylan Baker), který ve škole Petera Parkera podporuje, snaží se jej pošťouchnout k dodržování docházky a je jeho učitelským mentorem, který mu dohodí spolupráci na seminární práci s Dr. Octaviusem. V nové verzi Amazing Spider-Man snad Lizarda poprvé uvidíme v pořádné akci a můžeme být zvědavý, kterou ze všech dějových linek si scénáristé filmu vybrali. Zatím můžeme porovnat, jestli se tvůrcům filmová podoba zelené příšery povedla.

COMICSY NA PLÁTNĚ 2012

28. března 2012 v 18:48 | eddie
Kinem už letos na motorce projel například druhý (šílenější, levnější a cageovatější) Ghost Rider: Spirit of Vengeance, jehož recenzi si možná ještě prosvištíme. Rok 2012 nám ale připravil o moc šťavnatější a zajímavější kousky než digitálně ohnivého jezdce. Abyste některou z comicsovek snad v kinech (či kdekoli jinde) nepropásli, tady je rychlý přehled s několika zajímavostmi:

THE AVENGERS - tahle parta se na papíře objevila už v roce 1963. Jak ji nepříliš zkušený režisér Joss Whedon s hutným rozpočtem přes dvě stě milionů převede na plátno se dozvíme už na začátku května. Trailery slibují neskromný nářez, takže se snad dočkáme pořádné comicsové řezby plné nejzářivějších ikon marvelovského světa a film neskončí jako přeplácaná bezduchá popcornovka. Ukočírovat ale množství postav a známých tváří (Robert Downey Jr., Scarlett Johansson, Samuel L. Jackson, Gwyneth Paltrow, Chris Evans...) nebude hračka. Na paty by jim měl šlapat především thorovský záporák Loki.
PLÁNOVANÁ PREMIÉRA V ČR: 3.5.2012

MIB3 - i když se v comicsu chlapíci v černém objevili teprve na počátku devadesátých let, čeká je už třetí filmový díl. Vrací se sice Will Smith i Tommy Lee Jones, ale druhého jmenovaného nahradí v části filmu jeho mladší já v podání velmi šikovně zvoleného Joshe Brolina, který se do role mladého Jonese alias agenta K hodí skvěle. Bude se totiž cestovat v čase, aby byl zachráněn nejen drsný parťák, ale samozřejmě i celý vesmír. Na režisérské stoličce sedí opět Barry Sonnenfeld, takže by měla série pokračovat v podobném duchu. Samozřejmě ve 3D.
PLÁNOVANÁ PREMIÉRA V ČR: 31.5.2012

AMAZING SPIDER-MAN - restart pavoučího chlapíka na to půjde trošku jinou cestou. Problémy dospívajícího Petera Parkera, neoblíbeného mezi vrstevníky, který se stává superhrdinou, pátrá po minulosti svých mrtvých rodičů a potýká se s nebezpečným protivníkem Lizardem (v civilu dr. Connors - v podání Rhyse Ifanse, který prostě nemůže zklamat!). Civilní pohled na spider-manovský zrod napovídá už jméno režiséra Marca Webba, který u diváků i kritiků uspěl už s filmem 500 dní se Summer. Jde o to, jestli nový Spidey bude zajímat návštěvníky kin.
PLÁNOVANÁ PREMIÉRA V ČR: 5.7.2012

THE DARK KNIGHT RISES - film, na který tento rok čeká možná nejvíce lidí. Nový a poslední Batman pod taktovkou Christophera Nolana. Christian Bale je více než dobře jištěný zbytkem osvědčeného obsazení, ale i příchozích nováčků. Gary Oldman, Morgan Freeman i Michael Caine jsou nezničitelnou jistotou. Přidává se krásná Marion Cotillard jako Miranda Tate, která může a taky nakonec nemusí být tou hodnou, Anne Hathaway jako Catwoman či Tom Hardy v roli Banea, který dá doufejme nadobro zapomenout Schumacherově verzi téhle postavy z barevného omalinovaného bijáku Batman a Robin. Co dodat? Tohle bude prostě pecka!
PLÁNOVANÁ PREMIÉRA V ČR: 26.7.2012

G. I. JOE: ODVETA - první díl režiséra Mumií Stephena Sommerse byl spíše dětskou, předraženou střílečkou. Modelák Channing Tatum se však vrací pod vedením Jona Chu, který neslibuje o moc víc, ale nápaditá choreografie i zábava se konat klidně může. Do party navíc přibyl i Bruce Willis a Dwayne "The Rock" Johnson a G.I. Joe začíná skoro připomínat další verzi Expendables. Uvidíme. Třeba nás tahle skvadra mile překvapí.
PLÁNOVANÁ PREMIÉRA V ČR: 23.8.2012

DREDD - ano, Soudce Dredd. Mega-City One potřebovalo po Stallonově návštěvě restart a Karl Urban si nasadil stylovou helmu. Jestli průměrný rejža Pete Travis dokáže zfilmovat nezfilmovatelné, má u mě obrovské plus. Rád bych, aby se mu to povedlo, protože tahle postava si konečně zaslouží, aby se o ní ve světě filmu začalo mluvit hezky!
PLÁNOVANÁ PREMIÉRA V ČR: 27.9.1987

ASTÉRIX A OBÉLIX 3D - je to tak. Francouzsko-italsko-španělsko-maďarská koprodukce přichází! Dva Galové se vracejí (zatímco Depardieu v roli Obelixe setrvává, Asterix je přeobsazen potřetí jakýmsi Edouardem Baerem). Nebudu se myslím rozepisovat, protože víme, co nás čeká. Po nepodařeném Asterixovi a Olympijských hrách přichází trojrozměrné cosi (nevěřím, že by to mohlo být dobré). Kruté však zůstává, že do filmu nalákali i veterána Jeana Rocheforta a Catherine Deneuve! No...uvidíme. Já ale asi ne.
PLÁNOVANÁ PREMIÉRA V ČR: 18.10.2012

ČTYŘLÍSTEK VE SLUŽBÁCH KRÁLE - třešničkou na výhledovém dortu je oživení českého gangu Jaroslava Němečka. Myšpulín, Bobík, Fifinka a Pinďa se na plátnech kin ukáží až koncem roku. Nebudeme je hned zatracovat a budeme doufat, že čeští animátoři jsou se svojí zručností zase o kus dál a dabing bude fungovat! Ale to jen tak bokem.
PLÁNOVANÁ PREMIÉRA V ČR: 15.11.2012

STARTUJEME

28. března 2012 v 13:56 | eddie |  NOVINKY
VÍTEJTE NA NOVÉM COMICSOVÉM BLOGU!

Omluvte dočasné blogové torzo, které se bude doufejme rychle rozrůstat. Jelikož mám jako mnozí nadšenci vášeň pro svět skvělých postav, šílených námětů, kreseb a drsných bublinových hlášek, rozhodl jsem se vložit trochu toho fanouškovského času do těchhle stránek. Nehodlám tu rozhodně otravovat čtenáře svými osobními výlevy, fotkami zvířátek nebo osobními depresemi. Hodlám tu těžit jen a jen z comicsového univerza, který mi dává ohromný rozlet, protože rozhodně JE a BUDE z čeho vybírat! Důležitou částí blogu by měly být také RECENZE COMICSOVÝCH NOVINEK, kterými se Vás budu snažit co nejčastěji zásobovat. No...nebudu se vykecávat a prostě ZAČÍNÁME!